marime text:

Romania, plina de tramvaie vechi! Cele care au 40 de ani sunt considerate NOI!

Carnagiul din centrul Iasiului se poate repeta in orice minut si in orice colt al Romaniei. Toata tara este plina de tramvaie vechi, iar oamenii se urca in ele fara sa stie ca au uriase probleme la sistemul de franare.
Embed:

După ce aţi efectuat selectarea, copiaţi şi inseraţi codul de încorporat aflat mai sus. Codul se modifică în funcţie de selectarea dvs.



Autoritatile noastre ridica din umeri. N-au bani sa cumpere vagoane noi si accepta harburi din tarile civilizate. Problema este ca nici nu le testeaza. De pilda, cel care luni a omorat un om si a zdrobit sase vehicule nu a fost testat in panta, ca sa vada toata lumea cat de usor se opreste.

Anchetatorii recunosc ca dezastrul putea fi mult mai mare. In orice clipa a existat riscul ca toate masinile spulberate sa bubuie, pentru ca aveau benzina in rezevor.

Frustrant este ca nimeni nu poate sa spuna clar ce s-a intamplat. Insa explicatii ar fi destule.

La fel ca in toata tara si tramvaiele din Iasi au cel putin 30 de ani vechime. Cel care luni a semanat moarte a fost facut in '73. Noi l-am primit de la elvetieni acum trei luni. Anchetatorii sunt siguri ca avea revizia facuta si ca sistemele de franare au functionat, nu cum s-a plans vatmanul.

Doar ca in orasul celor sapte coline, plin de strazi in panta, probele se fac intr-un hangar, pe loc drept si nu pe traseu, ca sa vada toata lumea daca masinaria chiar functioneaza.

Investigatorii cred ca vatmanul, cunoscut ca vitezoman, cu mai multe accidente la activ, avea 50-60 de kilometri la ora. Foarte mult pentru un tramvai care incepe sa coboare un deal. Cand a simtit ca se intampla ceva, omul a apasat pe rand toate cele trei sisteme de franare.

Prima maneta actioneaza asupra motorului, a doua blocheaza rotile, iar un buton activeaza o greutate si ar trebui sa il opreasca de tot. Si totusi, tramvaiul s-a dus ca o sanie, peste masini si oameni nevinovati.

De fapt, cam toate tramvaiele noastre au probleme la sistemul de franare. Am facut un experiment cu unul din anii '60 si cu unul din anii '80. Primul, desi mergea cu 5 kilometri la ora, s-a oprit abia dupa un metru, desi omul a actionat maneta.

In Bucuresti, fiecare tramvai in parte este o legenda. Doar 1 din 3 este sigur. Peste 30% au un grad de uzura de peste 100% si ar trebui scoase din circulatie urgent si reparate.

Si Timisoara este plina de harburi, care transporta lunar 7 milioane de timisoreni. Toate sunt primite de la nemti si cel mai nou dintre ele are, n-o sa va vine sa credeti, 40 de ani.

Doar la Oradea am gasit zece tramvaie de ultima generatie.

Revenind la tragedia de la Iasi, procurorii au decis ca marti noapte sa duca tramvaiul care a omorat un om in locul tragediei, pentru reconstituire.

Abia dupa teste, expertii ar putea sa spuna daca vina ii apartine in exclusivitate vatmanului sau tramvaiul era defect.

Sefii din Primarie au contactat Ambasada Elvetiei, pentru a trimite o echipa de specialisti, care sa verifice si sa demonstreze ca cele 12 tramvaie, primite donatie de municipalitate, nu au avut probleme tehnice. Pana atunci, toate vagoanele din acest lot au fost retrase din circulatie.

In urma cu exact 5 ani, un alt tramvai scapat de sub control a produs un accident cu trei victime, cam in aceeasi zona. Atunci au fost probleme la sistemul de franare

Vezi toate stirile in timp real si pe telefonul tau mobil: m.crimetime.ro

Scrie un comentariu



Grigore (2011-03-23 08:50:46)
Nu mai mancati atata bors degeaba cu tramvaiele vechi. Voi, care una doua va puneti fundul in avion, stiti cu siguranta ca sunt multe avioane care au vechime de 40 de ani, cum spuneti despre tramvaie. Stim bine cu totii ca viteza excesiva a fost cauza accidentului.
raspunde »
avy (2011-03-22 23:13:15)
vania nu conteaza chestia cu linia de tramvai. Aici se poate intampla si unui pieton.. Ma urcasem intr-o zi intr-un tramvai si vazusem data de 1922.. pai pana mea... din 1922 pana in 2011 sunt ceva ani..! si pana la urma urmei.. acolo este si semafor, tramvaiul trebuia sa opreasca nu? sau el nu opreste? ca doar e rond!
raspunde »
cristi (2011-03-22 22:31:38)
nu au bani de tramvaie noi/unde sunt sutele de milioane EURO primiti prin fonduri europene la ministerul transportului pentru achizitionare de noi tramvaie ? in buzunarul lu nea nichita sau lu domn director RATP,dar ce sa mai zic de tramvaiul asta de 40 de ani care in elvetia functiona doar 8h/zi aici circula toata ziua cu 2 schimburi de vatmani,pe liniile astea rupte,sa se urce in tramvai nea nichita si domn director ratp sa isi dea drumul la vale si da Doamne sa ramana fara frana din nou sa ajunga la mc donald's coborand rapa galbena...ca tare bine o mai duc,dati vina pe un om nevinovat cu copil acasa care munceste sa aduca de mancare acasa,are rate si atatea probleme pe cap,si voi il vedeti nevinovati?,saracii soferi care stateau pe linia de tramvai? ce-or fii cautat acolo? pe Doamne Domane,ei uite l-au gasit si bine au mai facut...respectati regulile de circulatie daca doriti respectul pentru viata si a celor din jur,ce masini au domniile lor x6 si q7 si se plang "vai nu avem bani pt tramvaie" pai voua va trebuie cisterna de benina/motorina ca toata ziua va plimbati,nu mai dati mita la judecatori/avocati sa scapati cu basma curata meritati inchisi in puscarie 40 de ani cat are tramvaiul asta de cand circula
raspunde »
vania (2011-03-22 20:30:50)
"In zona in care s-a produs accidentul sunt doua benzi de circulatie, una pentru masini, iar cealalta rezervata pentru tramvaie. Teoretic, masinile nu aveau ce cauta pe banda tramvaiului, dar din pacate aceasta regula nu este respectata, soferii grabiti ocupand banda respectiva", sustine viceprimarul municipiului Iasi, Romeo Olteanu, citat de Mediafax.
raspunde »
AAA (2011-03-22 14:17:51)
NORMAL CA E EROARE UMANA!!!!! CE VROIATI? SA FIE STATUL DE VINA PENTRU TRAMVAIELE ASTEA DE 50 DE ANI? LASA CA_L BAGAM PE VATMAN
raspunde »