marime text:

Romania, plina de tramvaie vechi! Cele care au 40 de ani sunt considerate NOI!

Carnagiul din centrul Iasiului se poate repeta in orice minut si in orice colt al Romaniei. Toata tara este plina de tramvaie vechi, iar oamenii se urca in ele fara sa stie ca au uriase probleme la sistemul de franare.
Embed:

După ce aţi efectuat selectarea, copiaţi şi inseraţi codul de încorporat aflat mai sus. Codul se modifică în funcţie de selectarea dvs.



Autoritatile noastre ridica din umeri. N-au bani sa cumpere vagoane noi si accepta harburi din tarile civilizate. Problema este ca nici nu le testeaza. De pilda, cel care luni a omorat un om si a zdrobit sase vehicule nu a fost testat in panta, ca sa vada toata lumea cat de usor se opreste.

Anchetatorii recunosc ca dezastrul putea fi mult mai mare. In orice clipa a existat riscul ca toate masinile spulberate sa bubuie, pentru ca aveau benzina in rezevor.

Frustrant este ca nimeni nu poate sa spuna clar ce s-a intamplat. Insa explicatii ar fi destule.

La fel ca in toata tara si tramvaiele din Iasi au cel putin 30 de ani vechime. Cel care luni a semanat moarte a fost facut in '73. Noi l-am primit de la elvetieni acum trei luni. Anchetatorii sunt siguri ca avea revizia facuta si ca sistemele de franare au functionat, nu cum s-a plans vatmanul.

Doar ca in orasul celor sapte coline, plin de strazi in panta, probele se fac intr-un hangar, pe loc drept si nu pe traseu, ca sa vada toata lumea daca masinaria chiar functioneaza.

Investigatorii cred ca vatmanul, cunoscut ca vitezoman, cu mai multe accidente la activ, avea 50-60 de kilometri la ora. Foarte mult pentru un tramvai care incepe sa coboare un deal. Cand a simtit ca se intampla ceva, omul a apasat pe rand toate cele trei sisteme de franare.

Prima maneta actioneaza asupra motorului, a doua blocheaza rotile, iar un buton activeaza o greutate si ar trebui sa il opreasca de tot. Si totusi, tramvaiul s-a dus ca o sanie, peste masini si oameni nevinovati.

De fapt, cam toate tramvaiele noastre au probleme la sistemul de franare. Am facut un experiment cu unul din anii '60 si cu unul din anii '80. Primul, desi mergea cu 5 kilometri la ora, s-a oprit abia dupa un metru, desi omul a actionat maneta.

In Bucuresti, fiecare tramvai in parte este o legenda. Doar 1 din 3 este sigur. Peste 30% au un grad de uzura de peste 100% si ar trebui scoase din circulatie urgent si reparate.

Si Timisoara este plina de harburi, care transporta lunar 7 milioane de timisoreni. Toate sunt primite de la nemti si cel mai nou dintre ele are, n-o sa va vine sa credeti, 40 de ani.

Doar la Oradea am gasit zece tramvaie de ultima generatie.

Revenind la tragedia de la Iasi, procurorii au decis ca marti noapte sa duca tramvaiul care a omorat un om in locul tragediei, pentru reconstituire.

Abia dupa teste, expertii ar putea sa spuna daca vina ii apartine in exclusivitate vatmanului sau tramvaiul era defect.

Sefii din Primarie au contactat Ambasada Elvetiei, pentru a trimite o echipa de specialisti, care sa verifice si sa demonstreze ca cele 12 tramvaie, primite donatie de municipalitate, nu au avut probleme tehnice. Pana atunci, toate vagoanele din acest lot au fost retrase din circulatie.

In urma cu exact 5 ani, un alt tramvai scapat de sub control a produs un accident cu trei victime, cam in aceeasi zona. Atunci au fost probleme la sistemul de franare

Vezi toate stirile in timp real si pe telefonul tau mobil: m.crimetime.ro

Scrie un comentariu