marime text:

Primele declaratii ale supravietuitorilor catastrofei de la Tuzla: avionul nu a mai raspuns la comenzi

Traiesc, desi au vazut chipul infricosator al mortii, insa drama colegilor lor, care au murit arsi de vii, ii va urmari pana la sfarsitul zilelor. Cei doi supravietuitori ai catastrofei aviatice de la Tulzla au dat primele declaratii in ancheta, iar vorbele lor sunt cutremuratoare. Pilotul povesteste, ca aparatul nu i-a mai raspuns la comenzi si practic i-a fost imposibil sa evite tragedia.
Embed:

După ce aţi efectuat selectarea, copiaţi şi inseraţi codul de încorporat aflat mai sus. Codul se modifică în funcţie de selectarea dvs.



Colegul sau, de la scafandri este la fel de marcat. Si-a tras un camarad din iad, dar au ramas toti ceilalti 12, in urma.

"Am decolat de la capatul celalt al pistei pentru ca se schimbase directia vantului. Pana atunci decolasem spre mare apoi am decolat spre S-V. Am cerut aprobarea turnului, am primit-o, am bagat motoarele in plin, am rulat, a ridicat coada s-a desprins a zburat la orizontala, pe palier 4-5 secunde, apoi avionul a luat-o in sus intr-o miscare lina si apoi din ce in ce mai accelerata pana ce a ajuns la aproximativ 70 de grade fata de orizontala."

Acesta este un fragment din declaratia pilotului militar Daniel Balsanu. El era la mansa in ziua fatidica. Pe baza descrierilor facute de acesta, cei care coordoneaza ancheta au inteles ca ceva extrem de grav s-a intamplat. Atunci cand in decolare, aeronava urmeaza o panta ascendenta prea abrupta, motorul nu mai are forta sa impinga avionul care intr-un final se prabuseste.

In ultimele secunde, pilotul a culcat Antonovul pe burta. Instantaneu a izbucnit un incendiu pe aripa dreapta iar doua din cele trei rezervoare au fost distruse.

In spate erau 12 persoane, opt scafandri de la fortele speciale si patru membri ai fortelor aeriene. Toti au fost stropiti cu material inflamabil. Marius Nazare, cel de-al doilea supravietuitor, si-a vazut colegii arzand de vii. El a avut sansa sa fie langa usa.

Degeaba a incercat Marius Antim sa il salveze si pe colegul sau Liviu Antim. Barbatul a mai trait doar cateva ore.
 
Rezultatele preliminarii ale expertizei tehnice sunt asteptate la sfarsitul lunii august.

Anchetatorii nu au stabilit inca daca au gresit pilotii sau daca o defectiune tehnica a provocat aceasta castrofa. Au cerut deasemenea analize pentru combustibilul folosit la alimentarea aeronavei.
 

Vezi toate stirile in timp real si pe telefonul tau mobil: m.crimetime.ro

Scrie un comentariu